lauantai 29. toukokuuta 2010

STS:n valmennustilaisuus

Tänään oli siis STS:n kauan odotettu valmennustilaisuus ja täytyy kyl sanoo et hyvä oli :D muiden kokemusten perusteella oletin et siellä jauhettais hirveesti vaan vaihtovuoden kompastuskivistä ja vaikeuksista, mut se oliki yllättävän positiivinen tilaisuus! Jäi tosi hyvä maku suuhun :)

Mentiin ensin auditorioon, jossa luennoitiin n. tunnin verran STS:stä järjestönä ym. Sen jälkeen saatiin tehtävä; me tulevat vaihtarit vaihettiin perhettä ja katottiin miten juttu luistaa! Ja hyvinhän se luisti :D
Sen jälkeen oli taas luennointia reilun tunnin verran.. Siit tuliki mieleen ainut huono puoli, eli kaikki asiat mitä se STS:n työntekijä selitti, ois voinu tiivistää vähän lyhyemmäks, alko meinaan olla jo vähän turhautu fiilis ku tää lateli niin itsestäänselviä asioita 8) mut anygays!
Luennoinnin jälkeen läksittiin kahvitauolle, leipää ja kahvia/teetä. Kumma juttu oli, et leivän välissä oli suolakurkkua, hyihyi :x oli kuitenki sen verran nälkä et leipä maistu ihan mukavasti :D


Tän jälkeen tuliki sitte mun mielestä kivoin osuus; jakauduttiin ryhmiin kohdemaiden mukaan ja joka ryhmässä oli ex-vaihtari selittämässä maan asioista :) argentiinavaihtaria ei harmi kyl ollu, eli menin samaan ryhmään kahen Brasiliaan suuntaavan kanssa. Brasilia ja Argentiina on kuitenki naapurimaita, eli sinänsä ihan nou hätä 8) nyt on vaan semmonen fiilis ku oisin menossa Brasseihin, koska sain kuunnella sen 2h ajan juttua "Brasiliassa sitä ja Brasiliassa tätä ja kun te pääsette Brasiliaan niin sitä ja tätä ..." :DD ois seki kyl ollu hieno maa, harmi et siel puhutaan portugalia :(

Juteltiin siis vähän kaikennäköstä ja lähettiin sen jälkeen takas auditorioon, jossa oli viel puolen tunnin luento. Sen jälkeen meidät päästettiinki ilosesti tihkusateessa takas kotiin :D


Ihan tilaisuuden alussa meille vaihtareille jaettiin STS-reput ja -tpaidat, jotka oli tosi hienoja! Varsinki tpaita on kyl hienoimpia vaihtaripaitoja mitä oon nähny :o siinä ainaki yks hyvä syy valita STS! Tossa vielä kerrassaan hurmaava kuva :D (ja taustalla vähän piilomainontaa Brokeback Mountainille!)


Sitte vaan perhetietoja odotellessa :)  47 días más!

7 kommenttia:

  1. se paita on oikeesti tosi kiva !! haha mut toi reppu :'''DDDD

    VastaaPoista
  2. Haha :D Mun afs região Sul paita on hienompi :D Mut joo siis no panic ois tää brassitki sulle varmaa kelvannu, ja sitä paitsi portugali on kivempi kieli ku espanja :D

    VastaaPoista
  3. se paita on oikeesti kiva, sitä voi jopa käyttää! mut se reppu voi olla sellane et 'ups, mä kadotin sen' :'DDD

    ps. bongasin sut ja krreeta sut kanssa! mä bongailin vähä jokapuolelt tuttui jotai kautta hahha ja joku vissii mut, ku sano iskällee jotai, en tajunnu mite saatto tietää/muistaa meikän sukunimen!

    ja juu samaa mieltä, olis hiukkahippuse tiivistää, alko vähä tympääntyy jo siel, oisin halunnu vaa ryhmii jo!

    VastaaPoista
  4. Kreeta, joo no mä en ees heti tajunnu et se on reppu, auditorios pyörittelin sitä pakettii ja ihmettelin et mikäs tää nyt on.. XDDD mut toi paita korvaa repun :D

    Jenni, no ei varmaan oo! :DD no sitä mäki mietin et Brassit ois ollu kiva, mut en haluu opiskella portugalii ku espanjaa prkl D:: mut kyl mä viel sinneki tuun, en suostu menee hautaan ennenku oon käyny Brasseissa :----DD

    VastaaPoista
  5. anna, mä EHKÄ bongasin sut mut en ollu varma niin en viittiny sanoo mtn ku ois ollu noloo jos se et ollukaa sä !: D

    btw järkyytyin ku Espanjaan lähtiöit oli toosi monta :o

    VastaaPoista
  6. Anna, mäki varmaan näin sut mut en just tajunnu mennä sanoo mitään (plus olin iha motitettu kaikkien vanhempien keskellä :DD) !

    Joo ne Espanjaan lähtijät WUT? 26! Brasseihin lähtijöitki oli vaan kaks eikä yhtään Meksikoon menevää! :o

    VastaaPoista
  7. Kreeta, joo just sen takii mäkää en halunnu olla sillai 'MOI' ja sit oliski ollu joku iha muu hahah. :D Mäki järkytyin, äiti oli vaa et 'kyl serranojen perhe vetää!' saksaan lähtee vaa yks, mut itävaltaa 4 jeejee! nztaa menee 7 vissii?

    Sorsa, mä oon aika varma et se olit just sinä kenet näin, mut sii kohtaa ku näin sut ni käveltii teijä takan ja olin vähä hukas haha :'D

    VastaaPoista