lauantai 12. helmikuuta 2011

PATAGONIA ADVENTURE part 4 : Las Grutas ja rantaparatiisi

Kylmän ja sateisen/lumisen Ushuaian jälkeen nokka käänty kohti pohjosta; matkattiin kaks päivää ja yks yö bussissa kohti Puerto Madrynin yläpuolella sijaitsevaa Las Grutasin rantaparatiisia ja unelmahotellia!

Aamuseitsemältä ahdauduttiin siis takas bussiin lähettiin harmaasta Ushuaiasta takas pohjoista kohti. Matkattiin koko päivä, kunnes juututtiin kanavanylityspaikkaan neljäks tunniks, koska meidän bussi ei mahtunu lauttaan! Jännättiin, et päästäänkö ees kanavan yli sinä iltana, koska oli enää yks lauttavuoro jäljellä.. Mahuttiin onneks siihen ja päästiin jatkamaan, tosin 4 tuntii myöhässä :S keskellä yötä meidät taas herätettiin kahesti ku ylitettiin Chilen raja, ja joskus kahen maissa yöllä mentiin syömään "päivällinen" johonkin yöpizzeriaan.. Sen jälkee yritettii kaikki nukkuu mut joo, oli vähän hankalaa ylipirteiden saksalaisten takia ://

En muista missä oltiin seuraavana aamuna, varmaan siinä Comodoro Rivadavian kohdalla, mut matka jatku eikä pysähdyksii hirveesti ollu, ja ihan hyvä vaan koska kaikki oltiin väsyneitä ja likasia ja haluttiin jo perille Las Grutasiin. Katottiin ainaki kolme leffaa ja mun iPodista loppu akku D: illalla/yöllä n. klo 22-23 nähtiin sit vihdoin Las Grutasin valot ja valkoset rantaviivaa pyyhkivät vaahtopäät, ja kaikki rupes taputtaa ihan innoissaan :D meidän hotelli oli ihan supersiisti, se oli sellanen kallis hotelli jossa sit oltiin yks yö ;) ihanat uima-altaat..

Mä siellä tokan kerroksen parvekkeella!

Mentiin kuus tyttöä samaan huoneeseen ja nukuin Marian kanssa olkkarissa sellasella sohvasängyllä. Ennen sitä oli kuitenki hirvee sähläys ku jotkut halus lähtee bailaamaan eikä tiietty et mitä tehtäis, ja lopult päädyttii juttelemaan vähän aikaa parin saksalaisen kaa niiden huoneessa ja mennä nukkumaan :D jotkut pari tyyppiä sit loppujen lopuks meni johonki lähibaariin pariks tunniks, en tiiä miten jaksoivat hahah .

Aamulla herättiin suht aikasten, joskus yheksän maissa, koska haluttiin käydä rannalla, shoppailemas ja muutenki kiertämäs kaupunkii. Ja voi et oli ihana paikka, sekostus Kreikkaa ja Kanariaa! Valkoset kivirakennukset, käsinkirjotettua tekstiä joka puolella, kioskeilla myynnissä uima-patjoja ja -renkaita ja ranta! Ihana ranta ja turkoosinsinistä vettä, rakastuin siihen paikkaan! Otettiin rannal paljon kuvia ja siel oli sellanen pikkupoika (about 6v) joka alko sit jahtaamaan meitä ja heittää meitä hiekalla hahaa :D ei ollu kyl kivaa sillon.. :O mut loppujen lopuks se anto meille sit lahjat, sellaset ihan ite poimimat kepit ;) ilma oli ihana ja jotenki oli vaan tosi vapautunu fiilis, ihanien mimmejen kaa ihanalla rannalla ja kohta takas Córdobaan!

Maria, Wille, minä

Ahti vähän suutahti !

Mä ja Mariaaa ♥

Skandinaavit; Maria, Märit ja minä ♥

Mun vauvat Chris ja Leonie<3

Kahen maissa pitiki sit palailla hotellille ja mentiin syömään yhtä mun lempiruokaa, ravioleseja ♥ ne on siis sellasia pastaneliöitä, jotka on täytetty jollain kasvilla.. Ja syödään kastikkeen ja juuston kanssa tietenkin! Namnam ;) syömisen jälkeen pitiki pakata kamat ja tuoda ala-aulaan.. Siin onki yks argentiinalaisten hotellien huonoimmista puolista: EI HISSIÄ . Ushuaiassakin oltiin neloskerroksessa ja piti raahata isot matkalaukut portaita pitkin.. No, tultiin nyt sitte portaat alas Marian kaa ja ei oikeen tiedetty miten ne isot laukut pitäs saada alakertaan niit liukkaita kiviportaita pitkin.. Mä sit otin tiukan otteen kahvasta ja rynnin ne portaat alas laukun kolistessa perässä ja Maria teki saman, ei oltu naurettu nii paljon pitkään aikaan hahah! Oli hauskaa :D

Venattiin tutoreita siel aulassa ja katoin et mitä ihmettä Chris tekee tuolla ison muovijoulukuusen vieressä.. Menin sit kattoo ja se veti mut syrjemmälle ja sano "Älä kerro kellekään mut mä pöllin tuolt kuusesta tälläsen joulukoristesydämen Alfille (sen tyttöystävä), pölli säkin Maxille!" :O mä menin sit sinne kuusen luo ja yritin vaivihkaa nykiä sellasta samanlaista sydäntä irti mut ei irronnu millään! Lopulta katoin ettei kukaan hirveesti kattele mun suuntaan ja vaan repäsin sen sydämen irti ja juoksin äkkii pois :DD Chris sai taas päivän naurut..

Pakkauduttiin kaikki taas bussiin ja lähettiin vikalle bussimatkalle, takas kohti ihanaa Córdobaa :) kaikki oli ihan naatteja ja matka meni ihan leppoisasti, yöllä tosin en nukkunu yhtään.. Aamulla kun aukasin ikkunan verhot nii huomasin heti tuttuja maisemia ja vartin päästä saavuttiinki Córdobaan! Mut Cba on niin iso, et siitä hetkestä ku saavuttiin sinne, nii kesti viel melkeen puol tuntii et päästiin  meidän määränpäähän, eli Plaza Colonin eteen, jossa Maxi oliki mua odottamassa. Ai että oli ihana nähä sitä niin pitkästä aikaa, oiiii! Siin sitte juteltii, sanoin heipat kaikille muille vaihtareille ja lähettiin ottamaan taksia.. Nukuinki sit seuraavat kaks viikkoo putkeen :D

Tält näytti maisemat aamulla :)

Et sellanen oli reissu, ihana! Välil aika tuntu menevän ihan hirveen hitaasti ja oli kova hinku takas Cbaan, mut loppupeleissä oli mahtireissu, I would definitely do it again! Ja nyt pääsen tekemään muunkinlaisia päivityksiä, hehhee ;)