maanantai 21. kesäkuuta 2010

Feelings, känslor & emociones



Oon täs miettiny et millonkohan oikeen tajuun et oon todella lähössä vuodeks maapallon toiselle puolelle? Tässä mä möllötän ja popitan ilosesti SNSD:ta ja muita korealaisuuksia, vaik 25 pvän päästä hyörin paniikissa HKI-Vantaalla ja teen varmaan koko lentokenttähenkilökunnan + viattomat kanssamatkustajat hulluiks! On nyt ekaa kertaa pitkäst aikaa tullu välillä sellasia fiiliksiä et mihin soppaan oon nyt pääni pistäny.

Nyt on kyl tunteet heitelly ihan laidasta laitaan! Toisaalt tuntuu, et voisin millon tahansa pörrätä sinne päiväntasaajan eksoottisemmalle puolelle, mut toisaalt taas haluisin jäädä kavereiden kaa piknikviltille Kaivopuistoon. Tulis nyt ees lämmin nii sais vietettyy aikaa Hietsussa ennenku lähen sukeltelemaan Andien vuoristojärveen tai Río Paranán viidakkoveteen!


En kaiken lisäks oo sisäistäny, et ku saavun Argentiinaan, nii en todellakaan tajuu yhtään mitään yhtään mistään! Yleensä höpisen paljon ja tykkään käyttää puheessa hassuja sanoja, semmosia joiden opetteluun ulkomaalasil kestää ainaki 10 vuotta. Espanjasta osaan vaan perusteet ja tiiän turhautuvani ihan simona alussaa ku en pysty kommunikoimaan kunnolla! Turha siel on sit vetää jotain itkupotkuraivaria tai sopottaa (taas hyvä esimerkki sellasest "hassust suomisanasta" :D) jollekulle suomeks; ihan yhtä tyhjän kanssa. Varmaan kieli kehyttyy puhuessa ja näin, mut alku on muutenki nii rankka (univaje (nukkuisin aina kellon ympäri jos voisin) + sosiaaliset paineet) nii puhetaidottomuus tekee siit varmaan ihan karmeen :( yritän kuitenki olla positiivinen ja MUMMONA NAURAN TÄLLE -asenne toimii aina :D



Mutta iloisempiin asioihin: på söndag tittade jag när den vackraste prinsessan Victoria och Daniel (som såg kanske lite dum ut :D) gifte sig i Stockholm! Dom verkade så glada och ja blev jätteglad också :) bröllopet var underbart och Victorias dräkten passade bra för honom och var precis hennes stil. På den natten efter bröllopet hade ja en dröm där ja var på det kungliga bröllopet och satt bredvid Daniel som talade finska och höll min hand.. Förlåt, Victoria! :D

Siinä vähän mun toisen kotimaisen taitoja :DD toisin sanoen; onnittelut Victorialle ja Danielille, oli ihanat häät! Daniel tosin oli vähän pöllämystyny alttarilla, pystyin melkeen kuulemaan miten se hoki itelleen "Minä, pikkutorpan vesa ja nuoruuteni finninaamana humppaa tanssinut medbörgare, olen menossa naimisiin prinsessan kanssa.. Musta tulee prinssi HELL YEAH!" :DDDDD



On se vähän kieron näkönen.. ;D

7 kommenttia:

  1. Varmaan sen lähdön tajuaa kunnolla vasta paria päivää ennen kun lähtee. Välillä en itekkään 'muista' sitä ja yhtäkkiä tajuaa et oho en ookkaan Suomessa enää kohta. :)

    VastaaPoista
  2. Niimpä! Sitten ku kone nousee ja Helsinki pienenee alla, tai ku välilaskun jälkeen koneessa istuu ihan vieraita kieliä puhuvia ihmisiä, nii varmaan viimeistään tajuu et Toto, we're not in Finland anymore :)

    VastaaPoista
  3. Wow sulla on tosi aikasin lähtö! Mulla on kyllä aika pian myöskin, 1kk 1vk enää jäljellä!

    Ja tosta espanjasta, niin alussa on varmaan aika vaikeeta kun ihmiset puhuu niin nopeasti ja kaikki puhuu toistensa päälle:

    ¿Querrías ir conmigo al cine? - Claro que sí, ¡vamos!
    =
    ¿Querríaircomigoalci..Claroquesivamo!

    Yritä siinä sitten ymmärtää mistä on kysymys...

    VastaaPoista
  4. 1kk 1vk näyttää paljon enemmältä tolleen, mut jos sen kirjottaa numeroin (37 päivää?) nii johan alkaa näyttää pieneltä.. ;D
    Mut haha, älä vaa :D oon varma et turhaudun aika pahasti ja jossain vaiheessa tekis mieli vaa sanoo et "puhu suomee perkele.." Mut kyl se siit sitte (toivottavasti hehheh..), positiivista asennetta kehiin :D

    VastaaPoista
  5. Ihan mahtava blogi sulla kyllä on :)) tiiätkö jo missä provinssissa sun perhe onkaa? määki oon lähössä argentiinaan vaihtoon ensvuodeks ja päiviä jälellä vielä 50! mahtavaa ku samoja fiiliksiä ihmisillä ku oon selaillu vaihtariblogeja :)

    VastaaPoista
  6. haha guess what tässä taitaapi olla sun tuleva matkaseuralainen oon nimittäi lähössä kans argentiinaa ja sts on järjestö:D kaveri oli bongannu tän sun blogin ja linkkas sit mulle.. lisäileppä vaikka facebookissa jos jaksat ni anna pälväjärvi

    VastaaPoista
  7. Haha eikä ihanaa teille kummalleki!! Luulin et minä ja Eve ollaan ainoot Argentiinaan lähtijät ja mietin et onks se nyt nii huono maa vai mikä on ku kukaa ei oo sinne menossa! :DD mut jes ihanaa et on muitaki ja Anna viel STS:n kautta! Too cool to be true ja lisäsin fb:ssä =)

    Ei viel mitää tietoo mis perhe on mut tän viikon aikan pitäs tieto tulla.. Fuu jännittää!

    VastaaPoista